söndag 22 januari 2012

Lite nervös....ja, det kan man väl säga...

Varför? Jo, jag befinner mig just nu på ett hotellrum i Karlstad. Imorgon börjar jag på yrkeslärarutbildningen på Karlstads Universitet. Utbildningen är en distansutbildning på 50% men man har tre träffar per termin.
Imorgon är alltså första träffen och jag är så nervös så jag blir tokig. Positivt nervös, jag tror det här kommer bli otroligt kul!
Längtar så klart efter min fina familj, men är övertygad om att de klarar sig alldeles utmärkt utan mig tills på onsdag...

Den här veckan har kretsat kring att packa upp kartonger och påsar, försöka få någon form av ordning i huset. Inser att det är så otroligt mycket att göra, det kommer att ta tid att få det mysigt och hemtrevligt, men det få ta den tid det tar.

Lite ordning börjar det bli ändå, här är en bild från vardagsrummet på övervåningen;


Saga har spelat match i Alingsås idag. Hon sträckte låret under uppvärmningen och fick bandage. Pratade med henne förut och det kändes bra nu sa hon. Förra gången jag var borta halkade hon och fick hjärnskakning. Tänk att man aldrig är hemma när saker händer...

Nä, nu ska jag försöka sova, har lite svårt för det när jag inte är hemma....

Kram och God Natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar